Alan adları nasıl iltibas yaratabilir?

Kanunun temel amaçlarından birisi tüketiciyi korumaktır, tüketici nezdinde iltibasın önüne geçmektir. İnternet kullanıcı alan adlarını yazarak girmiyor, arama motorlarıyla siteyi buluyor. Benzer alan adı olması durumunda aynı sayfada listeleniyor bazen daha üstte çıkıyor çünkü arama motorları anahtar kelimenin alan adı içerisinde olmasına PR veriyor. İşte burada hata ile başka siteye girme durumu oluyor. Ama internet kullanıcısının normal tüketici seviyesinin üstünde olduğunu düşünürsek bu hataya kolay kolay düşmüyor. Bununla birlikte kanun karıştırılmayı beklemiyor, karıştırılma ihtimalinden bahsediyor.

Alan adına kayıtlı sitedeki faaliyetle markanın tescilli olduğu sınıf farklı ise müdahale edebilir mi?

Elinizde marka tescili olması size her şeyi yapma hakkını vermemektedir. Zaten bir alan adını marka tesciline dayanarak terkin ettirebilmeniz için ilgili alan adındaki site ile sizin faaliyetlerinizin karışması nedeniyle veya sizin meşhurluğunuzdan bu sitenin faydalanması nedeniyle hak iddia edersiniz.  Alan adının tescilinin marka tescil tarihinden daha eski olması zaten bir kanaat uyandıracaktır.

Alan adı kiraladınız, sizden sonra birisinin de marka tescili yaptırdığını fark ettiniz ne yapılabilir?

İlk etapta marka henüz bültendeyse ilk yapılacak şey ön kullanım hakkına dayanarak markaya itiraz etmektir. Çünkü internet kullanımı da artık markasal bir kullanım yani ciddi kullanım olarak kabul edilmiştir. Fakat bu itirazda sizin alan adınızda yaptığınız faaliyetle marka sınıfı arasında fark varsa bu durumda TPE itirazı reddebilir bunu zaten karşı taraf belirtecektir. Bu durumda siz itiraz etmeden önce siteye aynı sınıfta şeyler eklemenizde fayda var.

İki alan adı da internette hizmet veren sitelerse ne olur?

İki ayrı site var, internetten satış yapıyorlar. Birisi daha sonra marka alıyor. Sonra diğer siteye dava açıyor. İşte bu durumda bahsettiğimiz delilleri kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Delil niteliği var ya da yok, dosya bilirkişiye gittiğinde ilk kim kullanmış, nasıl kullanmış bakıyorsunuz. Burada tarafların emaillerinde slogan olarak kullandığı ifadeler dahi delil niteliği taşıdığını görüyoruz. Çünkü konu zaten internet ortamında geçiyor.

Önceki yazıyı okuyun:
ALAN ADI TESCİLİNDE MEŞRU BAĞLANTI NEDİR?

Marka mevzuatımızda yapılan değişiklikle, alan adı kullanımında meşru bir bağlantının olmaması halinde bunun bir hak ihlali olduğu hükmüne yer verildi....

Kapat