KURUMLAR İÇİN ONLİNE İTİBAR

Son Güncelleme 05.11.2016

1. Kurum İtibarı Nedir?

Kurum itibarı, bugün büyük olsun, küçük olsun, yerel olsun, uluslararası olsun şirketlerin sahip olabilecekleri en önemli ve değerli sermayedir. Şirket sahibi için bunun parayla ölçülmesi mümkün değildir. Şirketin var olma amacıdır, gelecekte nerede olacağının göstergesidir.

Kurum itibarı öyledir ki şirketin başına bir iş gelmeden bunun kıymeti fark edilmez. Bir olay olduğunda bir anda şirkette büyük bir krize dönüşür. Bu kriz öyle ya da böyle bir iz bırakır ve şirkete yapışan bir leke olarak sonsuza kadar kalır.

2. Online İtibar Neden Önemli?

İtibar bir iletişim işi olduğu için her zaman çok önemlidir. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte herkesin bilinçli/bilinçsiz, doğru/yanlış ayırt etmeden bilgi üretmesi ve bilgiyi yayması nedeniyle internetteki itibar her mecradan daha önemli hale geldi. Bugün kurum itibarını en çok tehdit eden içerikler internette üretilmektedir.

Kişiler gün geçtikçe internet üzerinden kurumları tanımakta bu süreç içerisinde itibarı olumsuz etkileyen her türlü içerik müşterilerin karşısına çıkmaktadır.

3. Online İtibarı Etkileyen Örnek İçerikler
Facebook, Twitter üzerinden paylaşılan yorumlar
Şirketi direkt hedef alan internet siteleri
Şikayet hakkının aşılarak gerçek dışı olayların aktarılması
Online alışveriş sitelerindeki ürün yorumlarına gerçek dışı olumsuz tecrübeler yazmak
E-mail grupları üzerinden kurum hakkında gerçek dışı bilgilerin yayılması

4. Alınacak Önlemler ve Çözümler

Kurum Online İtibarı sürekli takip edilmeli, raporlanmalıdır.

Online itibar hususu krize dönüşmeden ilk yapılması gereken firma markasının kesinlikle tescil edilmesidir. Tecilli marka sayesinde itibarının zedelendiğini iddia eden firmanın kimliğinin tespiti kolaylaşacak, muhtemel uyuşmazlıkta marka hukukunun da kullanılması hakkını verecektir.

Krizleri kurumların kendi işlemleri de çıkartabildiği için internetteki çalışmaların ciddiye alınarak bu hususta yetkili bir birim oluşturulmalı, internette yayınlanacak her türlü içeriğin gözden geçirilerek yayınlanması sağlanmalıdır. Kampanya gibi faaliyetler için kurum dışından destek alınması birçok riski azaltacaktır.

Kriz halinde önce uzlaşma yöntemleri denenmekte, gerekli hukuksal yazışmalar yapılmaktadır.

Ardından internet ortamında arama motoru sonuçlarındaki sonuçlarının düzenlenmesi için geliştirilen yöntemler devreye sokulmaktadır.

Tüm bunlarla birlikte mahkemeler nezdinde hukukun verdiği tüm yetki kullanılmaktadır.

Sorunuzu veya yorumunuzu paylaşabilirsiniz

Önceki yazıyı okuyun:
İp Adresim kullanılarak kredi kartı dolandırıcılığı yapılmış ne yapmam gerekir ?

Merhaba, Durumunuz sık karşılaşılan bir sıkıntı maalesef, Asıl failler çeşitli yöntemlerle sizin IP numaranızı kullanmaktadır, (Uzaktan erişim, zombi bilgisayarlar, şifresiz...

Kapat