İnternette ödeme yaptığımız halde ürünü teslim alamazsak ne yapalım?

2016-11-05T22:49:44+00:00 05/12/2014|Categories: Bilişim Hukuku SSS|Tags: , , , , |

Son Güncelleme 05.11.2016

MoneyBackGuarantee-300x300Elektronik Ticaret Kanunumuza göre Satıcı siparişi aldığı anda derhal müşteriye bildirmelidir. Bu bildirim ileride yaşanabilecek muhtemel uyuşmazlıklarda delil niteliği taşıyacaktır.

27 Kasım 2014 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğimize satıcı veya sağlayıcı ürünü sipariş edilen tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içerisinde teslim etmelidir. Bu süre 30 günü aşamaz.

Bu süreler içerisinde ürün teslim edilmezse tüketici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde satıcı varsa teslimat ücretleri de dahil olmak üzere tahsil edilen bütün bedeli faiziyle birlikte 14 gün içerisinde iade etmekle yükümlüdür.

Satıcı veya sağlayıcı aldığı siparişin yerine getirilemeyeceğini fark ettiği andan itibaren 3 gün içerisinde bu imkansızlığı tüketiciye bildirmekle ve 14 gün içerisinde tahsil edilen tüm bedeli iade etmekle yükümlüdür. Stokta ürünün bulunmaması bu madde anlamında imkansızlık olarak yorumlanmaz.

Ücret iade talebinize olumsuz yanıt verilirse ürün bedeline göre ilgili Tüketici Hakem heyetine başvurarak şikayetini dile getirebilir, çıkacak kararı icraya koyabilirsiniz.

Sorunuzu veya yorumunuzu paylaşabilirsiniz

Önceki yazıyı okuyun:
İnternetten alışveriş yaparken yaşadığımız sorunlara karşı neler yapabiliriz?

Öncelikle yapılması gereken ilgili siteye veya sağlayıcıya başvurmaktır. 27 Kasım 2014 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde site sahiplerinin tüketicilere şikayetlerini iletmesi...

Kapat