İnternetten alışveriş yaparken yaşadığımız sorunlara karşı neler yapabiliriz?

2014-12-04T18:34:01+00:00 04/12/2014|Categories: Bilişim Hukuku SSS|Tags: , , , , |

Öncelikle yapılması gereken ilgili siteye veya sağlayıcıya başvurmaktır. 27 Kasım 2014 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde site sahiplerinin tüketicilere şikayetlerini iletmesi için iletişim bilgilerini bildirmesi ve şikayet çözüm yöntemlerini sunmaları konusunda yükümlülükleri vardır.

Tüketici Kanununu çerçeveyi belirlerken Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ayrıntılıları düzenlemiştir. Bu nedenle bir sorun yaşandığında ilgili yönetmeliğe göz atmakta fayda var.

Her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca açıklanan bedel sınırlarında şikayetlerimizi İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine başvurabiliriz.

Yasanın ve yönetmeliğin tüketiciye verdiği en önemli hak cayma hakkıdır. Tüketici hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai yaptırımla karşılaşmadan 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Bu süre hizmet sözleşmelerinde sözleşmenin yapıldığı gün, mal teslimine ilişkin bir sözleşmede ise malın teslim edildiği gün başlar. Tüketici sipariş sonrası daha malı teslim almadan da bu hakkını kullanabilir.

Yeri gelmişken söylemekte fayda var. Genellikle tüketiciler yaşadıkları deneyimi sosyal medyada paylaşmaktadır. Burada eleştiri ve şikayet hakkını aşmadan yaşanan tecrübe paylaşılmalıdır.

Sorunuzu veya yorumunuzu paylaşabilirsiniz

Önceki yazıyı okuyun:
İŞ SÖZLEŞMESİNİN FESHİNE KARŞI GÜVENCE

Belirsiz süreli iş sözleşmesinin işveren tarafından geçersiz feshi durumunda işçinin mağduriyetini azaltmak ve işverenin fesih hakkını sınırlayarak sözleşmenin devamını sağlamak...

Kapat